Algemene Verkoopsvoorwaarden


ALGEMENE VERKOOPSVOORWAARDEN

Art. 1 : Toepasselijkheid algemene voorwaarden
1.1 Tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk anders overeengekomen zijn uitsluitend deze algemene voorwaarden van toepassing .Indien er een andersluidende overeenkomst tussen partijen wordt opgesteld, blijven de huidige algemene voorwaarden van suppletieve toepassing.
1.2 De algemene voorwaarden worden door de co-contractant aanvaard welke ook zijn algemene voorwaarden zijn.

Art. 2 : Aansprakelijkheid opdrachtgever De co-contractant die een opdracht geeft, wordt verondersteld hiertoe gerechtigd te zijn. Hij draagt gebeurlijk samen met zijn lastgevers en met uitsluiting van onszelf de volledige verantwoordelijkheid tegenover derden.

Art. 3 : Betaling
3.1 Onze facturen zijn betaalbaar binnen de 8 dagen na factuurdatum, steeds zonder enige korting.
3.2 In geval van niet-betaling binnen de afgesproken termijn wordt dit gesanctioneerd door aanrekening van een verwijlintrest vanaf de vervaldatum ten belope van de wettelijke intrestvoet verhoogd met 2%, berekend per ondeelbare maand, zonder dat enige ingebrekestelling hiervoor vereist is.
3.3 In geval van niet betaling binnen de afgesproken termijn en na ingebrekestelling , zal een forfaitaire schadevergoeding verschuldigd zijn van 10% op het factuurbedrag, met een minimum van 50 euro en een maximum van 5000 euro.
3.4 De niet-betaling of laattijdige betaling van een factuur of van een aanvaarde wissel heeft tot gevolg dat de andere facturen, voor dewelke eventueel een betalingstermijn werd overeengekomen onmiddellijk opeisbaar worden, zonder ingebrekestelling.
3.5 Elk protest tegen een factuur , evenals tegen de kwaliteit en/of conformiteit van de geleverde dienst, dient voldoende gemotiveerd en per aangetekend schrijven binnen de acht dagen na factuurdatum uitsluitend naar ons adres verstuurd te worden .
3.6 Protesten in de voorgeschreven vorm kunnen enkel aanleiding geven tot het opnieuw uitvoeren van de opdracht, zonder dat zij recht geven op enige welkdanige schadevergoeding. In geen enkel geval mag enige inhouding op de facturen worden gedaan, zelfs niet om reden van contractuele fout.
3.7 In geval van inhouding zijn wij gemachtigd het contract te verbreken ten grieve en ten laste van de co-contractant. Wij blijven echter het recht op betaling van onze prestaties behouden evenals op een forfaitaire verbrekingsvergoeding van 30% van de totale prijs van de geleverde diensten.

Art. 4 : Annulatie
4.1 Onafgezien van de betaling van de reeds gemaakte kosten, is er in geval van eenzijdige (volledige of gedeeltelijke) annulatie van een overeenkomst door de co-contractant een schadevergoeding verschuldigd voor de door ons gederfde winst.
4.2 Deze schadevergoeding wordt forfaitair bepaald op 20% van de prijs van de overeengekomen prestaties of van het nog te factureren saldo ( in geval van annulatie tijdens de uitvoering van de overeengekomen diensten).
4.3 Wij hebben het recht op de gedwongen uitvoering van de overeenkomst in rechte te eisen en/of aan te tonen dat de gederfde winst een grotere schade vertegenwoordigt.
4.4 In geval van annulatie van de overeenkomst door onszelf kan deze een schadevergoeding die wordt bepaald volgens de regels van gemeen recht verschuldigd zijn aan de co-contractant. De cocontractant dient zijn schade met schriftelijke bewijsstukken te bewijzen.

Art. 5 : Nietigheid De nietigheid van een clausule leidt niet tot de nietigheid van andere clausules van deze algemene voorwaarden.

Art. 6 : Compensatie Wij hebben het recht schuldvorderingen tegenover de co-contractant te compenseren met eventuele schuldvorderingen van de co-contractant ten opzichte van onszelf.

Art. 7 : Eigendomsvoorbehoud Het is slechts na volledige betaling van alle goederen en alle geleverde prestaties, met inbegrip van eventuele verhogingen, dat het eigendomsrecht van de geleverde en/of geplaatste en/of verbruikte goederen naar de co-contractant overgaat. Vóór deze volledige betaling blijven alle goederen – zelfs van deze die vroeger werden gefactureerd en reeds werden betaald, maar deel uitmaken van het uitgevoerd werk – onze volledige eigendom.

Art. 8 : Bevoegde rechtbank
8.1 In geval van gelijk welke betwisting betreffende de overeenkomst tussen onszelf en de cocontractant zijn, behoudens andersluidende schriftelijke overeenkomst, enkel de rechtbanken van Kortrijk bevoegd.
8.2 Dit is eveneens van toepassing in geval van geaccepteerde wissels.
8.3 Dit artikel is eveneens van toepassing op de overeenkomsten gesloten met onderdanen van de Europese Gemeenschap of de Europese Unie, conform het Verdrag E.E.X. van 27.09.1968 en het Verdrag van Lugano van 16.09.1988

Art. 9 : Toepasselijk recht De totstandkoming , het bestaan en de gevolgen van de overeenkomst tussen partijen zijn uitsluitend geregeld door het Belgisch recht en door deze algemene voorwaarden.  

Elke klacht moet , om ontvankelijk te zijn, schriftelijk een aangetekend worden geformuleerd.

Klachten over de uitvoering dienen binnen de 48 uur na de uitvoering te worden geformuleerd.

Klachten over de opstelling en de berekening van de facturen moeten binnen de 14 kalenderdagen na de datum vermeld op de factuur, worden geformuleerd.

De Vennootschap kan nooit aansprakelijk gesteld worden voor :

  • Krassen op ruiten en vensters, breuk aan neonlichten edm.
  • Breuk en schade die voorkomt uit de slechte staat of de slijtage van gebouwen, installaties, meubelen en materiaal edm.
  • Het verlies van lopers, sleutels, badges of andere toegangsmiddelen tot de lokalen van de klant. Onrechtstreekse schade, productieverlies, winstderving, verlies van clienteel, schade aan derden

De klant draagt alle kosten voor levering van elektriciteit, verwarming, water en het lozen van vuil water en eigen afval.

Alle partijen aanvaarden binnen het kader van hun relaties het electronisch materiaal als bewijs.

De verkoper kan géénszins aansprakelijk worden gesteld voor een foutieve toepassing en of onjuiste keuze van producten en of materialen door de koper op de behandelde oppervlakken.

De verkoper kan niet aansprakelijk zijn voor ongevallen, schade door zware materialen of apparatuur, puntige voorwerpen,, krassen, brandplekken, slijtage, erosie, naaldhakken, andere schurende objecten, vorst en andere weersomstandigheden die gebeuren op de behandelde vloeren.

De verantwoordelijkheid van het juiste gebruik van de behandelde vloer ligt bij de koper.

Uitgaande offertes zijn slecht geldig gedurende een termijn van 1 maand.

Elke wijziging dient aan een bestaande schriftelijke overeenkomst eveneens schriftelijk te gebeuren.

Onze prijzen worden uitgedrukt in Euro’s. De werken worden uitgevoerd in onderling overleg.

De klant garandeert de toegang tot de lokalen en verbindt zich, naar behoefte van het personeel van de Vennootschap om de airconditioning of verwarming niet af te sluiten.

De Vennootschap draagt geen enkele aansprakelijkheid indien de werkplaats niet vrij toegankelijk is voor haar personeel.

Eventuele nutteloze verplaatsingen als gevolg hiervan, zullen worden aangerekend aan de klant.

In geval van overmacht (staking, machinebreuk, atmosferische omstandigheden, ongevallen, edm.) wordt de uitvoering van de overeenkomst geschorst, zonder dat hierdoor de overeenkomst op zich beëindigd wordt.  

Art. 10 : Bijkomende voorwaarden

De koper heeft onze algemene en bijzondere verkoopsvoorwaarden (op de website + bij de e-mail) gelezen bij aanvaarding van onze offerte en/of bij het plaatsen van een bestelling.
Gelieve alle informatie te verstrekken bij levering van de goederen en/of de dienst die nodig is voor de facturatie om administratiekosten te vermijden.
 
Bij gebruik van het 6 % btw tarief betreffende werken in onroerende staat voor de tijdelijke maatregel nieuwbouw dient de klant steeds het dossiernummer van de voorafgaandelijke verklaring mee te delen en dient dit te worden vermeld op de factuur.
Gelieve bij het plaatsen van een bestelling ons hierbij op de hoogte te brengen indien u voldoet aan het btw-tarief 6% of Btw-verlegd systeem, afhankelijk van het bouwjaar woning. Dit is niet van toepassing voor producten en/of hulpmaterialen; Vermeld het juiste btw-tarief (*) toepassing bij het aanvaarden van de offerte, want u bent als afnemer ten aanzien van de voorwaarden (van 6% BTW) aansprakelijk voor de betaling van de verschuldigde belasting, intresten en geldboeten.
Btw-tarief : Bij gebrek aan schriftelijke betwisting binnen een termijn van één maand vanaf de ontvangst van de factuur, wordt de klant geacht te erkennen dat (1) de werken worden verricht aan een woning waarvan de eerste ingebruikneming heeft plaatsgevonden in een kalenderjaar dat ten minste [vijftien of tien] jaar voorafgaat aan de datum van de eerste factuur met betrekking tot die werken, (2) de woning, na uitvoering van die werken, uitsluitend of hoofdzakelijk als privé- woning wordt gebruikt en (3) de werken worden verstrekt en gefactureerd aan een eindverbruiker. Wanneer minstens één van die voorwaarden niet is voldaan, zal het normale Btw-tarief van 21 pct. van toepassing zijn en is de afnemer ten aanzien van die voorwaarden aansprakelijk voor de betaling van de verschuldigde belasting, interesten en geldboeten. Dit vervangt het vroegere btw attest.
 
 
Het plaatsen van een bestelling via internet en/of telefoon of via een andere weg geldt als uitdrukkelijke aanvaarding van alle huidige, algemene en bijzondere  verkoopsvoorwaarden (onze website en per mail) door de klant. De verkoper is echter niet verplicht om verkochte producten en/of materiaal terug te nemen indien deze zich niet in hun oorspronkelijke staat bevinden. Teruggave van verkochte goederen en/of materiaal dient te gebeuren binnen de 5 dagen na ontvangst ervan op kosten van de klant.
 
De verkoper is niet verantwoordelijk voor ongewenste details op of in de vloer of op/in andere oppervlakken. De verkoper kan niet aansprakelijk gesteld worden door verkeerde handelingen van derden voor of na onze uitvoering. De verkoper kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor diefstal of verlies van goederen op de werf. De vloer mag tijdens de werken niet betreden worden. Men is op de hoogte van onze uitvoering. De te behandelen vloeroppervlakte is volledig vrij gemaakt door de klant alvorens aanvang onze werken, ook nutsvoorzieningen water als elektriciteit zijn aanwezig, zo niet wordt dit in rekening gebracht. Ook is de vloer bereikbaar. Tetrakarton op de vloer verwijdert de klant enkele dagen voor aanvang onze werken om de vloer te laten ademen. Het afplakken met het juiste afdek-beschermingsmateriaal (! kleef nooit rechtstreeks op de vloer!) van muren en andere oppervlakken en/of het beschermen van meubels en dergelijke zijn ten laste van de klant, zo niet wordt dit in rekening gebracht alsook het door ons gebruikte afdekmateriaal. Afval en nutsvoorzieningen zijn ten laste van de klant.
 
Wettelijk is de klant ook automatisch en onmiddellijk hoge verwijlintresten verschuldigd bij het niet naleven van de betalingstermijn op de factuur. Een ingebrekestelling is niet meer nodig. Daar bovenop verhoogt dat bedrag eveneens onmiddellijk en automatisch met 40 euro als forfaitaire vergoeding voor de invorderingskosten van de verkoper.
De klant aanvaardt dat hij de bestuurders, vertegenwoordigers, aandeelhouders, (zelfstandige) medewerkers, aangestelde en iedere andere soort hulp persoon van bedrijfsnaam niet aansprakelijk kan stellen op buitencontractuele grondslag, noch hen hoofdelijk of in solidum met bedrijfsnaam kan vervolgen. Dit geldt evenwel niet wanneer de geleden schade het gevolg is van een aantasting van de fysieke of psychische integriteit van bedrijfsnaam of indien de schade het gevolg is van een fout van de hulppersoon met het opzet schade te veroorzaken.
 
 
Reinigen is alleen meer dan schoonmaken. Win advies in bij onze diensten als u vragen heeft over product en/of toepassing. Lees steeds het etiket van een product. De verkoper accepteert geen aansprakelijkheid voor schade veroorzaakt door het verkeerd gebruik van de geleverde producten of voor schade veroorzaakt door een foutief gekozen product met betrekking tot de toepassing ervan. De koper dient zich er met regelmaat van vergewissen dat het geleverde product nog voldoet aan de functionaliteit. De verkoper accepteert geen aansprakelijkheid voor schade veroorzaakt door slijtage van de geleverde producten.
De koper heeft de verplichting om bij aflevering te onderzoeken of de producten aan de overeenkomst beantwoorden. Indien dit niet het geval is, dient de verkoper daarvan binnen de 5 dagen schriftelijk in kennis te worden gesteld. Na het verstrijken van deze termijn wordt de koper geacht de goederen te hebben aanvaard.
 
 
Ter informatie het Belgisch Antigifcentrum biedt telefonisch advies op het gratis nummer 070/245 245.
 
De klant is zelf verantwoordelijk voor de informatie en de juistheid ervan die hij of zij aan de verkoper verstrekt. De klant maakt uit eigen vrije wil en op eigen risico gebruik van de aangeboden diensten en derhalve kan de verkoper niet aansprakelijk worden gesteld voor enige schade, ontstaan voor/tijdens/na de diensten. De verkoper is niet verantwoordelijk voor schade en/ of letsel van personen van de koper of derden.     
            
De verkoper is niet verantwoordelijk voor beschadiging, diefstal of verlies van persoonlijke bezittingen van de klant. Uit respect voor de privacy vragen wij als verkoper als er camera aanwezig is of indien er gefilmd wordt.
Gelieve dit te melden op de werf met de nodige wettelijke borden. Indien mogelijk vragen wij ook naast zeker water, elektriciteit, dat er een veilige betreding is en veilige werkomstandigheden op de werf. Indien mogelijk ook een toilet aanwezig is bij langdurige werken. Gelieve de te behandelde oppervlakte niet te betreden tijdens en na onze werken. Enkel na goedkeuring van de verkoper is dit mogelijk.
 
Wederzijds respect in een veilige sfeer, voor zowel jou als voor ons, is een vanzelfsprekendheid voor of tijdens of na de werken.
Blijf respectvol op het platform. Vermijd het delen van review dat discriminerend, schadelijk en haatdragend is. Voor vragen betreffende de aangeboden of uitgevoerde diensten, neem dan contact op met de verkoper.
Verkoopsvoorwaarden zijn van toepassing voor alle diensten, verkopen aangeboden en/of uitgevoerd door het bedrijf Schoonmaak Leman alsook door SL Protect.
 
Onze verkoops- en betalingsvoorwaarden hebben voorrang op die van de klant. Vermijd administratie- en inningskosten door onze betalingstermijn van de factuur na te leven aub.
Acties zijn geldig zolang de voorraad strekt. Acties zijn niet cumuleerbaar met andere promoties of kortingen.

 

Door gebruik te blijven maken van deze website, geef je toestemming voor het plaatsen van cookies.

;